Pallet Plastik

Apakah pallet plastik? Pallet plastik adalah plat yang digunakan untuk meletak dan memunggah. Ia memudahkan pengendalian kargo, pengangkutan, penyimpanan dan pengedaran. Pallet plastik yang terdiri daripada permukaan beban yang boleh membawa beberapa kargo dan soket yang direka untuk forklift. Pallet plastik peralatan logistik yang paling kabur tetapi ia wujud di mana-mana dan ia adalah cara utama untuk menukar kargo daripada statik kepada dinamik. Walaupun mungkin saiz plastik pallet  hanya satu meter persegi, tetapi ia “boleh bergerak di bumi”. Jadi pallet plastik juga dipanggil tanah aktif, sambungan mudah alih.


pallet plastik


Dalam tahun-tahun kebelakangan, industri logistik telah dibangunkan pesat dengan kadar pertumbuhan tahunan sebanyak lebih daripada 15%. Pakar-pakar meramalkan bahawa pada tahun-tahun yang akan datang, pasaran logistik akan mengekalkan kadar tahunan purata sebanyak 20%, jumlah pallet  plastik akan melebihi 20 juta. “tinggi kecekapan, penjimatan, tenaga perlindungan alam sekitar, kos rendah” adalah ciri-ciri utama industri logistik di masa hadapan. Ini adalah satu peluang pembangunan tetapi juga satu cabaran besar untuk pallet  plastik pembuatan.

pallet plastik

Mengapa industri plastik pallet berkembang begitu pesat?
Pembangunan pallet  plastik manfaat dari beberapa faktor. Pertama sekali, pallet  plastik mempunyai prestasi yang tinggi. Kemudian, untuk masa yang lama, pallet dalam industri logistik yang diperbuat daripada kayu. Walau bagaimanapun, dengan peningkatan tekanan alam sekitar, pengangkutan kereta api isu peraturan yang melumpuhkan pallet  kayu. Eropah, Amerika, Jepun dan negara-negara lain yang dicadangkan, berhampiran-ketat Pewasapan dan Kuarantin keperluan pada import kayu pembungkusan (termasuk kayu pallet ). Di samping itu, peralatan pemprosesan dari pallet  plastik mempunyai tinggi tahap automasi dan output yang besar. Dengan peningkatan sifat-sifat mekanikal plastik dan pengurangan kos bahan mentah, kos pallet  plastik ini bukan lagi cerutan yang terhad penggunaan. Satu sisi adalah pembangunan pemacu industri logistik yang menuntut peningkatan pallet  plastik, sisi lain adalah “kuasa utama” pallet  kayu cenderung untuk kegagalan, Semua ini menunjukkan bahawa plastik pallet  menghadapi peluang-peluang yang sangat besar.
Apakah kelebihan pallet  plastik berbanding dengan pallet  kayu dan keluli pallet ?

Ketahanan: kehidupan pallet  plastik adalah kira-kira 10 kali lebih panjang daripada kayu pallet .
Kebolehpercayaan: kebolehpercayaan struktur pallet  plastik ketara mengurangkan penggunaan plastik pallet  kerosakan, serta kerosakan kargo yang disebabkan oleh pallet  rosak. Pallet  plastik lebih ringan daripada pallet  kayu dalam saiz yang sama, ia mengurangkan berat badan dan kos pengangkutan.

Kesihatan: pallet plastik boleh dibasuh dan digunakan semula.
Arah aliran global: plastik pallet  percuma Pewasapan dan Kuarantin, boleh eksport ke Eropah dan negara-negara lain terus. Masyarakat Eropah memerlukan semua makanan, minuman dan ubat-ubatan mesti menggunakan pallet  plastik.

Khusus: pallet  plastik yang semakin popular di beberapa pasaran komoditi yang khas, seperti: makanan, minuman, industri farmaseutikal. Dan menurut keperluan tumbuh-tumbuhan yang berbeza, pallet  plastik boleh dibuat pelbagai warna, ditambah pula dengan logo syarikat yang sesuai dan tandakan. Ia menjadikan pengurusan 5S mudah untuk Syarikat.
Insurans: disebabkan oleh rintangan memudaratkan plastik pallet , pengurangan yang sepadan dalam pampasan pekerja tuntutan, dan mengurangkan penggunaan kayu di kilang adalah sama dengan pengurangan premium insurans kebakaran.

Nilai baki: pallet  plastik yang digunakan boleh dijual pada 30% dari harga asal, kerana pallet  plastik boleh dijual kembali kepada pengilang atau entiti-entiti lain untuk guna semula.
Perlindungan alam sekitar: pallet  plastik adalah produk mesra alam sekitar, kerana mereka semua dapat dikitar semula dan guna semula, sangat mengurangkan kos sisa dan pelupusan.
Perlindungan Hutan: penggunaan pallet  plastik boleh menghalang ratusan ribu ekar hutan kerugian setiap tahun.

Jenis-jenis pallet plastik:
Pallet plastik mempunyai dua jenis: satu jenis sisi dan dua jenis sisi. Dua jenis sisi boleh dibahagikan kepada monolitik dan dipasang. Pada pallet  yang hadir, plastik kebanyakannya dibuat oleh acuan suntikan, diikuti oleh acuan tamparan penyemperitan-hollow. Penyemperitan produk tidak terlalu banyak, membentuk vakum jarang digunakan. ACUAN China merupakan salah satu syarikat acuan Pallet terkemuka di China, yang telah diiktiraf secara meluas sebagai syarikat acuan Pallet yang profesional. http://www.masterpalletplastik.com